Yrseln som delvis försvann 

Ja nu är det en stund sen mitt senaste inlägg och jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde skrika högt av glädje och säga – jag mår toppen! Men riktigt så roligt är det inte ännu….

Efter två veckor med kortison, där den värsta yrseln försvann, dök det istället upp en molande huvudvärk, som jag nu dragits med konstant i drygt två veckor, men huvudvärken kommer också en trötthet som jag knappt kommer ihåg att jag har haft tidigare, det är som om jag inte kan hålla mig vaken efter 7 på kvällen. Redan efter lunch känns det som om någon drar ut proppen och energinivån trillar ner på 0. Så då gäller det att passa på under morgon och förmiddag, gör tappra försök varje dag, både med arbete och privata små arrangemang för att hålla igång kroppen och själen för att tillföra lite positiv energi.

Var i Göteborg förra helgen med några gamla skolkamrater, som jag har börjat hänga med lite mer regelbundet det senaste halvåret, fantastiskt roligt och energifyllt. Kan inte påstå att vi direkt slog klackarna i taket, även om det kanske hade blivit lite mer festande om jag varit piggare, så blev det tillräckligt härlig. Det är något speciellt med vänner som man har en lång historia med, plötsligt dyker det upp minnen som man förträngt eller helt enkelt glömt bort och som vi skrattat åt högt och lågt. Det finns väl inget härligare än att få skratta tillsammans åt saker som alla tycker är lika roliga. Så trots lite yrsel och ett sänkt allmäntillstånd är jag tacksam att jag kom iväg, denna typ av aktivitet ger mer energi än den tar, trots att gamla SJ levde upp till sitt namn och lät oss sitta i Flen i nästan två timmar.

Förra veckan var jag tillbaks i mitt rehabprogram för att se hur jag skulle orka, ett gympass på onsdagen med min sjukgymnast, blev väl kanske inte riktigt så bra som det var tänkt, svårt att ta i med huvudvärk, den blir ju inte direkt bättre med ökad puls, men det gick. I fredags hoppade jag i bassängen för ett vattengympapass, ja hoppade kanske var lite överdrivet, gick sakta ner krampaktig hållande i rampen…..tog det väldigt lugnt, men höll mig ifrån det horisontella läget för då snurrar det rejält. Var dock helt slut efter båda passen, så vi får se hur mycket jag orkar med framöver. Kämpar på med mina promenader så länge.

I måndags var vi hos onkologen, som inte blev så glad över min huvudvärk eller mitt allmänntillstånd, vilket var förväntat, så det var bara att gå raka vägen till labbet för en massa prover och sen skulle han skicka remiss till röntgen. Ja det måste ha varit en fantastisk remiss, för strax efter jag kommit hem ringde de från neurologeröntgen och undrade när jag kunde komma. Ja ibland fungerar sjukvården sådär perfekt som man alltid vill att den ska fungera, men eftersom påsken är runt hörnet och jag och Johanna hade planerat att åka ner till landet lite tidigare så bad jag om en tid direkt efter påsk, så tisdag morgon ska jag infinna mig på neurologen för att göra en DT på huvudet. Det kan man ju tycka var klokt eller inte klokt att vänta när det fanns möjlighet att göra det tidigare, men med tanke på påsken så kände jag att jag inte skulle få några svar ändå innan nästa vecka så då var det väl lika bra att göra det nästa vecka, trots huvudvärk, lätt illamående och lite yrsel.

Regnet öser ner i Trolleboda, men hoppas det är övergående, så vi ser fram emot härliga dagar och långa promenader i det ”vackra” vårvädret!

Det här inlägget postades i Mars och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Yrseln som delvis försvann 

  1. Ida skriver:

    Njut av påsken. Kramar

  2. Else skriver:

    Usch så jobbigt du har det! Hoppas din vistelse på landet kan ge lite ny energi. Jag önskar dig och din familj en skön påsk! Måtte solen skina lite på oss. Kram!

  3. Eva skriver:

    Glad Påsk!💖🐥

  4. Sibylla skriver:

    Att det aldrig verkar ta slut med krämpor för dig. Jag hoppas att påsken har varit skön tillsammans med familjen.
    Varma kramar från Bohuslän

Kommentera

