En dag taget!

Efter en fullständigt katastrofal lördag, där jag knappt tog mig upp ur sängen och kände mig fullständigt nerdrogad, skiner nu solen igen, åtminstone utanför mitt fönster…

Det här var en ordentlig utmaning, som om man inte hade nog av dessa små erfarenheter, känner snart att jag inte behöver fler, åtminstone inte när det gäller sjukdomstillstånd. Jag kan bara så här efter 6 dagar med värsta ”sjösjukan” säga att jag inte kan rekommendera detta till någon. Vad det egentligen är frågan om är väl fortfarande något osäkert, men allt lutar åt att det är Vestibularisneurit så nu när jag är inne på femte dagen med 50mg kortison och sakta börjar känna mig bättre, känner jag nu av kortisonet istället….ja av alla onda ting är det väl bättre än det eviga gungandet och illamåendet.

Men nu är det hårdträning som gäller, denna underliga ”sjukdom” försvinner bara om man tränar bort den…skakar på huvudet enligt schema, följer prickar på väggarna, reser sig hastigt upp och ner, promenerar och allmänt springer omkring, det är väl inte direkt det jag känner för just nu, men det är som vanligt bara att bita ihop och göra som ”doktorn” säger. I det här fallet kan jag nog inte ta min egen väg till återhämtning utan måste nog följa doktorns order om kompensationsträning. Så rehabplanen kommer att fortskrida dock i något ändrad form….

doctors orders

 

Det här inlägget postades i Februari och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till En dag taget!

  1. Sibylla skriver:

    Ibland får man nog göra som doktorn säger, även om det tar emot. Det måste vara otäckt när hela världen snurrar och det finns ingenting som stoppar den.
    Jag hoppas på att det går över fort så att du kan göra allt det du vill göra utan hinder.
    Varma kramar från ett kallt men soligt Bohuslän.

  2. Else skriver:

    Vilken tur det inte drabbade mig, jag som har så svårt att lyda doktorns order. 😉 Ibland undrar man vad det är som gör att vissa tycks drabbas av allt, medan andra åker i gräddfilen genom livet utan att fatta (eller uppskatta) hur bra de har det. Hoppas att du snart känner dig ”nykter” och kan gå upprätt igen. Träna på!
    Kram

  3. Annika skriver:

    Har en vän som drabbats av detta. Träningen och övningarna hjälper! Men det kan ta lite tid.
    Verkligen tråkigt att detta skulle dyka upp,
    Hoppas att det snart släpper!!!
    Kram Annika

  4. Ida skriver:

    Hallå tjejen. Hur mår du? Kram från Ida

  5. Ingrid Jonsspn skriver:

    Samma här! Yrsel och illamående. Provade akupunktur idag. ”Heaven”! Rekommenderas.

Kommentera

